PAR MUMS

Pirmsskolā par bērnu drošību un veselību tiek domāts īpaši – izglītības iestādes ēka celta no videi draudzīgiem materiāliem, īpaši piedomāts pie telpu plānojuma, kas ir gan bērna veselībai drošs, gan arī bērnu aktivitātes un intereses atbalstošs, savukārt, ēdienreizes skolas virtuvē tiek gatavotas no ekoloģiski audzētiem produktiem. Mūsu pārliecība balstās ne tikai skolas EKO vides sniegtajās priekšrocībās, bet arī domāšanas ekoloģijā, kas veicina spēju sajust emocijas, telpu un laiku, un ir lielisks papildinājums bērnu garīgā un emocionālā intelekta attīstībai.

Esi veiksmīgs un brīvs savos nākotnes sapņos!

Regīna Deičamane, privātā bērnudārza un sākumskolas ‘’Vinnijs’’ iestādes dibinātāja, dēvēta arī par “tēlnieci ar uzņēmējas krampi”, nu jau vairāk kā 10 gadus  ikdienā savu enerģiju un entuziasmu velta izglītības iestādes “Vinnijs” veiksmīgai uzturēšanai un attīstībai, un sniedz iespēju vairākiem simtiem bērnu gūt izcilu pirmsskolas un sākumskolas izglītību. 

Ideja par citādu bērnudārzu, kas būtu piemērots mūsdienu bērnu vajadzībām, Regīnai sākotnēji radās, audzinot savas meitas. Bet, jo īpaši, atšķirību starp to, kādi bērni bija agrāk un kādi tie ir tagad, Regīna atkārtoti ievēroja, kad ģimenei piepulcējās mazbērni.

Būdama uzņēmēja, ar pieredzi nekustamo īpašumu attīstīšanas laukā, Regīna apņēmās uzcelt savu, mūsdienu prasībām atbilstošu un bērniem draudzīgu bērnudārzu. 
Idejas realizēšanai lieti noderēja Regīnas pašas Rīgas Lietišķās mākslas koledžā gūtā pedagoģiskā pieredze.

Līdzīgi kā aug bērni, arī Regīnas lolojums desmit gadu laikā no bērnudārza izaudzis līdz skolai. Aizvadīti jau četri 6.klašu izlaidumi un izglītības iestādē šobrīd tiek nodarbināti vairāk kā 50 darbinieki un izglītoti ap 200 bērni.  

Īstenojot sapni par modernu, mūsdienu prasībām atbilstošu izglītības iestādi, Regīna šo gadu gaitā devusi iespēju simtiem citu vecāku ikdienā uzticēt savus bērnus iestādei, kurā pedagogiem rūp attīstīt bērnu individualitāti, talantus un sniegt tiem labākas nākotnes iespējas.

Regīna Deičmane: ‘’Esmu uzņēmīgs cilvēks, kurš uzskata, ka ideja ir visa pamatā, turklāt tā ir gan panākumu atslēga, gan virzītājspēks. Ja dari to, kas pašam patīk un kas patīk citiem, tad viss izdodas.’’

Izdošanos un ieinteresētību varam vērot, sekojot Regīnas Deičmanes radošajai darbībai un ieguldījumam Latvijas mākslā un kultūrā. Būdama spilgta personība, uzņēmēja, tēlniece, pedagogs un dažādu pasākumu koordinatore, Regīna turpina veltīt savus spēkus un resursus Latviešu kamermūzikas popularizēšanai, kā arī ikgadējo mākslinieku plenēru un koncertu rīkošanai atjaunotajā Mazās Mežotnes pilī.  

  • Absolvējusi Rīgas Lietišķās mākslas koledžu (tēlniecības nodaļu), Latvijas Mākslas akadēmiju (maģistra grāds tēlniecībā);
  • Strādājusi Rīgas Lietišķās mākslas koledžā (pasniedzēja, vēlāk – tēlniecības nodaļas vadītāja);
  • Mākslinieku savienības biedre kopš 1996. gada;
  • Sarīkojusi piecas personālizstādes (Samtainā pēcpusdiena, Viens pret vienu, Piesarkusī jūra u.c.) Kopš 90. gadu sākuma piedalījusies izstādēs Latvijā, Lietuvā, Vācijā, Somijā u.c.;
  • Darbi atrodas privātkolekcijās Latvijā, Lietuvā, Vācijā, Somijā, Kanādā, Amerikā, Austrālijā, Zviedrijā u.c;
  • SIA Manass valdes locekle (no 1996.-2016. gadam);
  • Mazās Mežotnes pils īpašniece, ikgadējā Mākslas plenēra organizatore;
  • Pētera Vaska fonda dibinatāja un priekšsēdētāja (kopš 2011. gada), koncertu un projektu producente un organizatore;
  • Privātā bērnudārza un sākumskolas ‘’Vinnijs’’ direktore, iestādes dibinātāja un idejas autore (kopš 2007. gada);

www.mazamezotnespils.lv
www.vaskafonds.lv

Projekta autori: arhitekti Liene Griezīte un Juris Rotčenkovs
Interjers: Regīna Deičmane, Dina Vītuma, Liene Griezīte
Apgaismojus: Ilze Kundziņa
Teritorijas labiekārtošana: Arnis Šnēbergs
Pasūtītājs un ģenerāluzņēmējs: SIA ‘’Manass’’

Skolas ēka tika celta 2007.gadā pēc SIA ‘’Manass’’ pasūtījuma, pēc diviem gadiem tā tika pielāgota arī sākumskolas (1.līdz 3.klase) vajadzībām un 2009. gadā tika atvērta 1.klase. No 2009. gada skolā tiek īstenots pamatizglītības 1.posms (1.-6.klase) programma (11011111).
Bērnudārza arhitektoniskā ideja ir pārdomāta, izteikti humāna un ietver daudzas detaļas un nianses, kas pašvaldību pasūtītajos bērnudārzos pagaidām netiek īstenotas. Ēkā pamanāma objekta plānojuma loģika, vienkāršība un ērtība. Tās novietojums un iekšējais plānojums pieskaņots saules ceļam dienas laikā.
Ēkas arhitektoniskajā risinājumā īstenota jau fasādē nolasāmā ideja par suverēnu, improvizētu mājiņu katrai grupiņai, kas ietvertas vienā apjomā. 
Griestu paneļi, ražoti kā kompozītmateriāls no kokšķiedras un paredzēti izmantošanai publiskās telpās ar paaugstinātu trokšņa līmeni. Arī grīdu klāj speciāls soļu skaņu slāpējošs linolejs. Telpu vēdināšana ir pielīdzināma dabiskajai, nosūce ir mehanizēta, svaiga gaisa pieplūde ir dabiska, līdz ar to ilgtermiņā tiek taupīti energonresursi un samazināts trokšņu līmenis.
Interjera apdarē prioritāte ir videi un cilvēkiem draudzīgiem, vienlaicīgi tradicionāliem apdares materiāliem-kokam, minerālu bāzes krāsām un apmetumam. Telpās vizuālais efekts sasniegts ar harmonisku un atraktīvu toņu gammu. Sienu tonis ir neitrāls, lai neveidotos pārsātinātība. Sienas kalpo gan par izstāžu zāli, gan vietu izglītojošiem uzskates materiāliem, kas labi paliek bērnu atmiņā un veido vienotu koptēlu izglītības iestādes interjera noformējumā. 
Mūzikai, mākslai, rokdarbiem speciāli radītas telpas otrajā stāvā. Radošo zonu papildina apzaļumota, siltajā sezonā izmantojama terase- gleznošanas nodarbībām vai vizuālam priekam.
Koplietošanas telpās un katrā grupā ir uzstādītas video novērošanas kameras.
Rotaļlaukuma segums veidots no īpaši sagatavotām skaidām, kas tika atļautas ar Latvijas institūciju piekrišanu, kopš uzņēmēji veidojot bērnudārzu ieviesuši Eiropas standartus, kas Latvijā vēl nebija ieviesti.
Skolas pagalmā vieta atvēlēta dārzam un siltumnīcai, kur zeļ ekoloģiski audzēti garšaugi un dārzeņi.

(Izmantota informācija no Latvijasarchitektūra Burtnīca nr 2, (76) 2008 gads.) 

Kad bērns ir patiešām aizrautīgi ieinteresēts lietās, kuras tas dara, viņš ir kā ziedošs koks, kas aug un pleš savus zarus dažādos virzienos. Lūk tā bērns mācās, tā bērns aug!  Viņšdzen savas saknes smilšainā augsnē, un kaut arī sākumā koks ir mazs un vārgs, pamazām tā saknīte sasniedz ūdens avotu. Un tad koks uzplauks!”

/amerikāņu psihologs Džons Holts/

Gluži kā dārznieks, kas savā dārzā rūpējās par viskrāšņākajiem ziediem, tā Privātās sākumskolas “Vinnijs” bērnudārza grupās, pedagogi rada apstākļus bērna vispusīgai augšanai un attīstībai. Drošā un sakārtotā vidē,  kur uzsvars likts uz bērna radošuma, patstāvīgās darbošanās, interešu veicināšanu, emocionālo un sociālo prasmju attīstību, bērns izzin pasauli, gūst prasmes, veido attiecības, pārdzīvo, piedzīvo un aug.

Iekļauties kolektīvā, radoši darboties, veselīgi reaģēt uz grūtībām un apzināties, ka zināšanas un prasmes tās pielietot ir kvalitatīvas esības pamats, ir “Vinnija” pedagoģiskās filozofijas pamatā.